Saturday, December 3, 2011

Bukan senang nak jadi baik terutama bila kita jahil dah terlalu lama :'(


Heyya and assalamulaikum peeps.
Hulaa.
How are you today? *macam cikgu tadika la pulak.
Mesti semua sihat sihat belakew kan kan?
Wahaha. 
Dah masuk bulan 12. *cuba cakap dalam nada yang penuh keterujaan.
Okay aku masih tak buka lagi kotak buku tu.
Cepat ucap tahniah. Wohoo.
Aku memang pemalas tahap giga la weyh.
Sorry to say la kan kan.
Konon je semangat membara bara nak siapkn nota bio la physics la ape la.
Tapi kata hanya tinggal kata je la kan.
Diri sendiri kau tu nak SPM tahun depan.
SPM bukan UPSR ok.
Susah betul nak tinggalkan menatang internet nie ha.
Internet nakal internet nakal.
Ahaha.
Okay back to story.
Before that tadi aku check ranking budak budak SBP form pnye rsult. *tunggang terbalik dah cakap.
Peh peh ak memang nak kenal dengan first student uh,nama dia Dania Sahira,Sains Kubang Pasu.
Hebat gila gila kot dia.
Otak hape pun aku tak tau.
Apa apa pun aku nak ucap congrats kat A'an sebab dia kira highest la jgak.
Kdudukan kau buat ak impress la weyh.
Even nombor ratus ratus,tapi kira tinggi la tu kan.
Back to real story. *okay nie betul betul punya.
Siapa kat sini nak jadi baik sila sebut ' Anis Nabilah ayu~'
Ahaha nampaknya semua nak jadi baik kan kan kan?
Normal feeling la tu.
Aku pun antara korang korang semua yang nak jadi baik nie.
Tapi bak kata orang la kan, 'nak buat jahat tu senang,tapi nak buat baik ? susah ya amat'
Aku memang setuju gila dengan statement itu.
Lagi lagi dalam zaman milennium gini.
Memang buat jahat tu la benda paling seronok nak buat.
No don't get me wrong.
Bukan nye seronok tapi cam feeling dia tu lain.
Contoh la antara escape class dengan belajar mana lagi orang nak pilih?
Escape la kan lagi lagi bila dapat cikgu garang gila nak mati.
Tak semua macam tu kan.
Biasa la tu zaman nakal nakal semua.
Tapi bila kita dah semakin membesar nie patutnya kita kena belajar fikir mana baik dan mana yang buruk untuk kita.
Aku pun masih belajar lagi.
Dan aku memang agak tak setuju kalau orang yang bermasalah nie cakap diorang jadi macam tu sebab iman tak cukup la hape la.
Okay memang semua tahap iman tak sama.
Aku pun lemah gak.
Tapi kita pun patut sedar yang kita kena cari iman tu sendiri,bukan iman tu cari kita.
Aku tak compare sekolah agama lain,sekolah biasa lain.
Semua sama je.
Tak semestinya pakai tudung labuh semua alim belaka.
Tak semestinya pakai tudung pendek atau freehair nie jahat jahat.
No not like that okay.
Tak boleh nilai orang dengan pemakaian sahaja.
Aku pun selalu jugak nilai orang dengan tengok pemakaian diorang.
Tapi ntah la,bila dah besar nie aku cam realised yang tak semestinya diorang pakai macam tu,perangai macam tu jugak. *tapi aku memang tak gemar dengan orang yang suka pakai seluar londeh macam nak tercabut tu.
Aku pun tak sempurna.
Banyak lagi yang perlu aku baiki.
Baik dari pemakaian,akhlak,perangai,ibadah semua la.
Hatta yang baik,alim pun ada dosa lagi la aku yang jahil nie kan?
Untuk berubah secara 100% memang sangat susah.
Sape kata senang?
Tapi insyaallah aku akan berusaha.
Dan aku doakan jugak korang korang kat luar sana yang nak berubah tu.
Sometimes the bad things are fun to do,but we don't realised it is dangerous to us.
Nakal itu normal,tapi biar berpada okay kawan? :D
Sorry kalau entry aku kali nie ada yang menyentuh mana mana pihak,tapi ini cuma luahan hati aku saja. *amboi luahan hati,jiwang. haha.
Aku pun unperfect.
Aku pun budak jahat.
Aku pun banyak dosa sama macam orang lain.
And the conclusion I am human too.
Sorry again.
Okay i'm done.
Happy days everyone !


notakaki:Aku rindu diri aku yang dulu. Honestly. :'(
 

No comments:

Post a Comment

Cinta Hati

Cinta Hati