Thursday, December 15, 2011

5 things that I really hate. -,-'

sumber :iMeMe. Huha,teruja weyh.  
Heyya and assalamulaikum peeps.
Hulaa la la.
Lama dah tak tulis entry ohoi.
Malas la kebelakangan nie. Asyik takde mood. Rasa macam nak telan orang. -,-''
But here I am la kan. 
So guys hari ini nak cerita pasal 5 benda paling paling aku tak suka.
Semua orang ada benda yang dia tak suka kan kan kan?
The truth is lebih dari 5 tapi aku malas nak taip sebab nak kejar masa.
First on the list adalah *drumroll* :
Belon dan bahan bahan mudah meletup
Okay,ini memang agak kelakar la kan.
Kenapa mest belon? Kenapa mengapa dan bagaimana ?
Haha,jangan lah tanya hamba begitu kerana hamba sendiri pun tidak tahu jawapannya.
Kadang kadang rasa macam tertanya jugak kenapa lah aku nie trauma tahap tak ingat dekat belon tu.
Sampai boleh menangis teruk tau kalau ada orang takutkan gune belon.
Aku cuba jugak pegang main dengan belon.
Tapi susah la nak sesuai.
Dah dah jangan tanya lagi kenapa aku takut. Aku memang tak tau.
Enough that. Second :
Kumbang,lipas dan serangga yang suka merayap
Aku yakin 200% yang semua orang pun terutamanya perempuan melayu terakhir macam aku nie *bunyi katak menyanyi, sangat sangat takutkan itu kan kan?
Geli mak ohoi hoi~
Aku memang sangat alergik tahap gatal gatal satu badan ni bila nampak binatang tersebut.
Tak boleh la,aku selalu terbayang benda benda tu merayap kat aku.
Jalan jalan dekat badan. Eiyh,geli.
Done with that. Third is :
Comparison
Tak faham ye? Hokay tak ape tak ape aku terangkan.
Comparison nie perbandingan.
Pernah tak sesape tak kira la parents ke,makcik2 korang ke yang suka compare korang dengan orang lain?
Pernah kan?
Aku memang tak berkenan dan tak suka dibandingkan.
Tapi selalunya aku diam je. Malas nak bising.
Kfine la kan,mungkin kita kena compare supaya kita sedar yang kita kena berubah mcm org yg dicomparekan tu.
Tapi entah la,aku tak suka. Sangat okay.
Kita pergi yang ke empat pulak:
Orang yang kuat perli orang tapi tak sedar diri tu pun sama
Ha,yang nie pun aku tak berkenan.
Aku tak kisah sangat la kan kalau nak perli2 orang nie sebab aku pun kadang kadang terbuat jugak tanpa sedar.
Tapi aku tak berkenan sebab kadang kadang orang yang memerli tu pun sama je.
My advice is sebelum nak perli orang lain,kena tekad dalam hati apa yang kita perli tu untuk nasihatkan dia dan diri kita jugak.
Jangan la main hentam nak perli perli orang ikut sedap mulut je okay?
So last :
Kuat mencarut
Nie memang gua tak suka.
Kalau mencarut sikit sikit takpe,nie dah tahap setiap kali bercakap asyik nak mencarut je ape kes babe?
Dan yang paling aku tak suka kalau yang kuat mencarut tu perempuan.
Aduy duy,tak manis la.
Sungguh la tak sopan.
Please mind your language la ye. Mungkin kita tak sedar tapi sedar sedarkan lah diri tu.
So guys nie la 5 benda yang aku tak suka.
Tapi tak suka ak tu pun masih berpada.
Sorry kalau entry aku nie macam kasar then ada yang terasa but seriously aku memang tak tuju kat sesiapa.
Again,sorry kayh?
Kalau rasa rasa cam tak nak baca boleh la pangkah. Sebab aku pun tak paksa korang baca.
Kpeace. Watlek.
I'm done.
Happy days :)

notakaki:mood hilang ditiup angin tornado. hewhew. -,-''

No comments:

Post a Comment

Cinta Hati

Cinta Hati