Wednesday, December 21, 2011

It's a vlogger fever time ! :D

Encik Bruno Mars,kenapalah awak suka buat saya angau? lalala~
Heyya and assalamualaikum peeps.
Hula la la la.
Rindu gila nak menaip secebis dua perkataan kat sini. Ho ho ho *gelak santa claus*
Well eberibadi saya baru balik dari percutian selama 2 hari 1 malam setengah dekat rumah kezen kita klang sana nun.
Jadi jadi baru hari ni dapat menaip balik. *sambil regangkan jari jari*
So hari ini kita akan bercakap (maksud aku menulis) tentang vlogger.
Ekceli dah lama idea nak menulis pasal vlogger ni bermain main dalam kepala otak einsteins aku nie ha.
Apa itu vlogger? Kenapa dengan vlogger? Adakah ia sejenis makanan yang berinti ayam?
Aha,vlogger tu.. *sambil selak kamus,tak jumpa then cari kat wikipedia,malas nak tunggu,pergi kat fb tanya kawan,tunggu seminit dua* then yeah,vlogger tu merupakan blogger video.
Tak faham? Aku pun tak faham. wakakaka *gelak annoying* okay kidding.
Sebenarnya vlogger nie blogger macam aku cuma dia tak menulis kat blog tapi dia buat video then post kat youtube.
Diorang akan pilih some random topics then smpaikan ikut video.
Basically bagi aku mesej yg vlogger smpaikan lagi sng nak faham sebab dia ikut video so sng nak tunjuk example.
Aku pun tak tahu menahu pasal vlogger nie sbnarnya,tapi thanx utk kawan saya yang comel iaitu Hanim Khairuddin yang telah memperkenalkan saya dgn beberapa org vlogger yg aweeesomee.
Okay sebelum kita bercakap psl vlogger Malaysia,ekceli vlogger nie dah start kat barat dulu.
Ramai jugak tapi yang paling famous dan paling paling aku suka adalah *drumroll please* :
Nigahiga and KevJumba

Nigahiga yg baju kotak2,KevJumba yg lagi satu.
Hands up sape yang pernah tengok video diorang !
Diorang berdua memang awesomeeeeeeeeee tahap tak ingat.
Aku kenal diorang sebab kawan aku dok suggest la suruh tengok vid diorang nie.
First vid yang aku tengok is Nice guys and then I fall in love gila ngan diorang. Hewhew.
Vid diorang memang kelakar dan kelakar. *tak tau nak describe cane*
But antara Nigahiga dengan KevJumba,aku prefer lagi KevJumba. Dunno why. Mungkin sebab dia comel,oh maybe la kan.
Diorang berdua nie kira idol la jugak buat vlogger lain.
So back to our topic.
Malaysian vlogger pun aweesomeeeeeeeeee jugak sebenarnya.
I mean sangat aweeeeeeeeeesooooooooomeeeeeeeeeee. *pnjang punya*
Jadi first on my list is *bunyi kompang,melayu sikit. teehee*:
Mathluthfi90

sumber:makcik google sebelah rumah
Semua orang cepat senyum lebar lebar :D Here it is Mathlutfi *suara soprano*
Siapa tak kenal dia ce cakap ce cakap.
Hokay ini merupakan first on the list top ten vlogger paling ngetop kat Malaysia nie.
Serius aku tak pernah tak gelak tengok video dia.
Btw,semua mesej yang dia try nak smpaikan kat orang mmg sampai sangat.
Yang latest video dia adalah oley ! see that tagline kan? even dia juz pnampilan istimewa je tapi itu pun dah cukup buat orang nak tengok vid tu.
Jangan main main tau,even ada yang tengok vid dia then rasa macam dia nie cam org kurang pandai je buat vid gitu,tapi dia pelajar luar negara tau?
Kbanyakn vid dia adalah kat tmpat study dia australia.
See see ? and sebnrnya most of vlogger Malaysia is student overseas.
Oh ya,Mathluthfi pun ada adik yang ikut jejak dia tau and adik dia skang tgah study kat Mesir.
Search je sayapemalu then nnty korang jumpa. Memang sepesen je dgn abg dia sbb dua dua guna accent utara.
Aku harap one day aku boleh kahwin,maksud aku jumpa dengan Mathluthfi nie :D
So end of that. Second on the list :
IniAnwarHadi

sumber:adik sedara kepada makcik google
Itu dia Anwar Hadi kita !
Ahaha,okey nie pun vlogger yang quite famous jugak kat youtube nun.
But Anwar Hadi nie lain sikit sebab dia speaking london gittew.
Aku kureng minat la kat dia *sory* but aku ada suka satu vid dia yang bhasa ewww tu.
Tu mmg klaka. Bahasa comel. ahaha.
Aku kurang kenal ngan Anwar Hadi nie tapi latest dia trpilih sbgai ikon utk TV 1 Malaysia.
So congrats Anwar Hadi :)
Done with that.
Third is :
ShahrinCool

Dia comel kan kan kan? *muka gatal*
Okey nama dia Shahrin,umur tak tahu,student oversea,pakwe saya *erk,tetibe-,-''*
Ahaha,perempuan sebelah dia tu is his sister,comel kan kan? Macam dia *muka gatal lagi*
Even dia macam not kinda famous macam Mathluthfi or Anwar Hadi,tapi still vid dia best.
First vid yang ak tengok is pasal love story,tak ingat tajuk.
Oh ya ak suka tengok satu vid dia pasal senyum. Tu memang comel.
I think dia muda lagi kot. Kot la.
Boleh la tu. ahahaha.
Done again.
We move into next :
AimanAzlan
Okay bagi sesiapa yang suka ceramah tapi nak dengar yang stylo punye,sila la tengok vid aimanazlan nie.
Dia mrupekan vlogger yang sangat sempoi tapi penuh dengan mesej mesej agama.
Lagi satu aku suka tengok dia sebab dia suka buat muka teruja. 
Latest vid dia is Love Story. So for those yang minat dia boleh la tengok hokay?
Done with this.
Next on the list:
AmanWan

Hands up sape yang pernah tengok iklan gangster ! *sambil angkat tangan*
Dia la antara hero heronye .
Hokay aku pun tak berapa kenal sangat dengan dia,tapi vid dia pun best best belaka.
Ada satu yang pasal definisi kacak bagi bdak drjh 5,comel gila.
Aku suka jugak kat dia. :)
Done with this.
Last and most special :
Maria Elena Zarul

 ''Assalamulaikum,tak jawab dosa kalau jawab sayang.''
Ha,yang nie la tagline kak Maria Elena.
And she is the most awesome women vlogger yang paling famous kat Malaysia nie.
Dia suka buat muka sengal but whateva pun dia nmpk sgt gorgeous.
Single? sory la bro,dia baru saja engaged dengan bf dia yang kat atas nun,Asfirdaus.
Ada satu vid yang dia buat time date ngan bf dia,sangat la suwittt habis.
Oh ya,Asfirdaus nie ada adik nama Fatin Liyana,ala blogger yang cantik tu.
Kenal kan kan kan?
I'll pray for their happiness *kesat air mata*
Okay i'm done with all this vlogger thingy.
Jangan main main dengan diorang tau sebab semua student luar negara and educated.
Kalau ada yang nak jadi vlogger,make sure apa yang cuba korang nak smpaikan tu btul2 smpai sbab bahaya jugak kalau org salah anggap kan.
Tak pasal pasal korang kena bash.
Hokay guys itu saja untuk hari ini.
Before that,saya doakan adik adik saya yang nak ambil result esok supaya dpt result elok okey?
Relax sudey~ ahaha.
Kla guys,i'm done.
Happy days everyone !

notakaki: I am hurting my bestfriend's heart. I am so bad. Very bad :'(

No comments:

Post a Comment

Cinta Hati

Cinta Hati