Friday, December 9, 2011

Go on and appreciate your life guys :')

I Miss Them. Really :')
Heyya and assalamualaikum peeps.
Holaa.
Miss me guys? Buat muka pulak. Mesti rindu gila kan kan? Jangan buat muka innocent. Rindu cakap la. 
Rindu lettew.
Ahaks. Sory kayh guys da lama tak tulis entry. *padahal baru smlm update.
So so today we gonna talk about life.
Siapa sini tak suka life dia angkat bulu hidung !
Isy isy isy,tak baik la gittew kan kan.
Usually kita tetap akan jumpa orang yang totally hate life dia.
Biasa la kan,tak semua orang ada jalan cerita hidup yang sama. *hamboi ayat novel.
Ada yang lahir lahir kemewahan dah depan mata. Mintak je apa apa,semua dapat.
Ipad,Iphone,BB,Porsche semua la kan.
Ada yang lahir lahir sederhana je. Ini biasa la kan? Aku pun jenis yang sederhana gini.
Ada jugak yang lahir lahir serba kekurangan. Senang cakap orang susah la.
Well itu memang warna warni kehidupan.
Kalau semua orang senang je semua mesti rasa macam dull je life nie kan?
And aku rasa makin ramai la orang yang akan lupa tuhan.
No don't get me wrong.
Aku tak cakap asal kaya je lupa tuhan.
Tak semua dan tak semestinya.
Ada je yang susah tapi lupa tuhan,tinggalkan ibadat and salahkan takdir sebab buat dia susah.
But mostly orang sekarang bila berharta sikit mula lupa akhirat.
Tapi nak ulang balik tak semua okay.
Aku pun takde la baik mana nak cakap macam macam kan.
Cannot judge orang suka suka hati gak.
Tapi ini semua hanya dari pandangan mata hati aku je.
Ok,kadang kadang orang benci life dia sebab ada family problem and so on la.
Selalunya yang negatif punya reasons.
Bagi aku mungkin semua tu adalah dugaan untuk dia.
Bukan mungkin,tapi memang dugaan.
Dan macam yang kita sedia tahu Allah takkan timpakan dugaan yang tak setimpal dengan keteguhan iman seseorang tu untuk hadapinya.
Makin banyak dugaan itu tandanya Allah lagi sayangkan hambaNya.
Betul kan?
Dalam dunia memang Allah ciptakan macam macam jalan cerita hidup yang berbeza untuk setiap orang.
Allah ciptakan begitu sebab nak kita belajar untuk saling melengkapi antara satu sama lain.
Subhanallah,hebat kan ciptaan Allah?
Semua ada kelebihan dan kekurangan.
Tak semestinya bila kita kaya,kita senang kita boleh bahagia ever after sampai lupa tuhan.
Tak semestinya bila kita susah,tak ada harta kita kena salahkan takdir,benci kat tuhan sebab cipta life kita macam tu.
Guys,hidup nie macam roda.
Ada masa kita kat atas,bahagia,seronok and ada masa kita dekat bawah that's when kita sedih atau dugaan datang.
Everybody have their own life path.
Kadang kadang Allah lagi sayangkan hambaNya yang susah,yang tak berharta sebab selalu ingat Dia,rajin beribadah.
Allah tak tengok harta semua nie,Allah looks in your faith to Him.
Kalau kita berharta,itu kelebihan tapi ada hadnya.
Kalau kita susah,itu juga kelebihan sebab boleh bantu kita dekatkan diri dengan tuhan.
Aku pun masih belajar lagi untuk appreciate life nie.
Aku pun kadang kadang rasa macam "Kenapa la aku tak kaya macam dia?'' ''Kenapa aku tak dapat pakai baju cantik mcm dia?'' ''Kenapa tu,kenapa nie?''
The moment is so insecure la kan.
Tapi kita tak boleh persoalkan ketentuan tuhan macam tu.
Apa apa pun,macam mana pun life kita,kita sendiri kena hadapi dengan tabah.
Allah sangat sayangkan hambaNya yang bersabar :')
This entry act as a reminder untuk aku jugak.
Nobody had a perfect life.
Sory kalau rasa macam entry nie menyentuh mana mana pihak.
Again ini semua random thought and also reminder untuk kita.
Saya blogger yang lemah. Sama macam orang lain.
Okay guys i'm done.
Happy days !

notakaki:fenomena twitter sedang melanda aku. hula,sory facebook.

No comments:

Post a Comment

Cinta Hati

Cinta Hati